2011. február 21., hétfő

Első nap az új iskolában

Ma reggel kényelmes készülődés után elballagtunk össznépileg az iskolába (leszámítva Noémit, akitől elváltunk, ő oviba ment, és ezt igen nehezményezte is). Kéremszépen, itt óraműpontossággal mennek a dolgok, rend van, és fegyelem! 8:10-kor csengetnek be az első órához, a bemenetelhez 8:05-kor. A gyerekek álldogálnak az udvaron. Azaz 5 egész percük van átöltözni és bemenni a terembe. Kihívás ez az én csiga lányomnak :) A tantónéni fiatal és igen szimpatikus, mondta, bemehetünk megnézni egy tanórát, ha van kedvünk, mondtam, az lenne, de Dórival nehézkes volna. A terem inkább négyzet, mintsem hosszúkás téglalap alapterületű, a padok nem sorokban, hanem hogyismondjam, tömbökben vannak, van, melyik erre, másik arra néz. A teremben két falon is van tábla, szóval nyilván nem frontális az okítás. Délután kaptam egy borítékot, rajta ráírva a tartalma (3 lap), dátum, hely az aláírásnak, hogy átvettem :) Komoly! Egy iskola szintű 3. negyedéves menetrend (2. példány, az oviból is megkaptuk), egy osztályszintű tájékoztató, hogy mit fognak előreláthatóan tanulni, tantárgyanként.
Nyelv/ember és környezet: A zoknigép című könyvet fogják olvasni. Közben ők is feltalálnak valamit, tapasztalatokat szereznek a mágnesesség témájában. (Huhh, mindjárt lenyúlom a könyvet és elolvasom gyorsan :))) A könyvet amúgy a könyvtárból megkapta mindenki... Szerdáig 6 oldalt el kell olvasni belőle (jajj).
Nyelvtanból a főneveket tanulják majd, és elkezdenek egy olvasási tréninget is. 3x15 percig fogják hetente fejleszteni az olvasási készségeiket.
Matek: elkezdik az egyszeregyet. Első körben a szorzásokat a környezetükben próbálják felfedezni és megérteni. Pl. tojástartó, ablaksorok. Aztán a sorokon egyesével átmennek, és elkezdik tanulni, de az egész automatizálása csak 3. osztályban lesz.
Angol: hónapok, időjárás, téli dolgok. A tavaszi szünet előtt húsvétoznak is kicsit.
No, aztán hozott Laura egy A4-es lapra nyomtatott heti házifeladat listát. Az van felsorolva, hogy melyik napra mit kell elvégezni. Mellé kell írni, mikor csinálta meg, és jelölni, hogy melyik tetszett legjobban :) Lehet, hogy a szünet miatt, de hétfőre nem volt lecke. A jövő hétfő sincs rajta. Ilyenek vannak: rajzold le egy szünidei élményedet, olvasás (a közös könyvből), egy mondatot írni egy osztálytársról, és a negyedikre nem emlékszem. Szóval nem órákig tartó gyakorlás, a biztos.
Ez így eddig nekem nagyon tetszik!

A német viszont kemény lesz, elkezdtük olvasni a könyvet együtt, több szót meg kellett nézni a szótárba. Hiába olvas tök ügyesen Laura, ha nem ért mindent. Eddig elevickélt a maga kis konyhanémetével, de most keményen nekiálltunk a nyelvtannak és a szókincsbővítésnek. Nem érti a mondatszerkezetet, hogy mi mihez tartozik, hogyan kell fordítani. Nem tud igét ragozni, innentől persze még azt a szót sem érti, aminek amúgy ismeri a jelentését. Most tanulunk hát együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Iskolai szünetek

február 5-20

Rendszeres olvasók

Összes oldalmegjelenítés

 

Laura, Noémi, Dorka Svájcban | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates